Παρασκευή, Μαρτίου 13, 2009

Under the sycamore trees

Τις τελευταίες μέρες όλο και περισσότερο έχω την ανάγκη να περιβάλλομαι απο πρόσωπα (λιγότερο) η αντικείμενα (περισσότερο) που με συνδέουν με το παρελθόν. Παλινδρόμηση. Λέγοντας παρελθόν, μάλλον εννοώ όλα αυτά που με κάποιο τρόπο με έκαναν να αισθάνομαι "κάπως" (συγκίνηση, ασφάλεια, θαυμασμό, δέος ίσως για κάτι πρωτόγνωρο) όταν υπήρχαν (η υπήρχα εγώ) γύρω μου τότε, χωρίς βέβαια καμία "νοσταλγική" διάθεση (συνειδητά) ή επιθυμία εκταφής του νεκρου. Μνήμες. Σκαλίζοντας σ'αυτή την "αποθήκη" λοιπόν βρήκα ένα επεισόδιο, (απο τίς πρώτες απόπειρες αντιγραφής βιντεοκασσέτα σε cd-rom, το λέγαμε τότε) του θρυλικού πια Twin Peaks. Όταν προβαλλόταν στην τηλεόραση εκείνα τα χρόνια δεν ήμουν σε θέση να καταλάβω τι γινόταν αλλά μου έχει μείνει στη μνήμη η μουσική στην αρχή και αυτό το υπέροχο, γαμημένο κόκκινο που υπάρχει στις ταινίες του Lynch. Μια απο τις καλύτερες (αισθητικά, για μένα τουλάχιστον) σκηνές που έχουν γυριστεί ποτέ.



O Jimmy Scott με την ιδιαίτερη αυτή φωνή (λόγω προβλήματος με την υγεία του), το ίδιο σημαντικός -αλλά όχι τόσο διάσημος- με τον Ray Charles και την Billie Holiday, ουσιαστικά επανήρθε στη δισκογραφία μετά απο 30 χρόνια με τον Lou Reed στο Power and Glory και ένα χρόνο μετά, με τον David Lynch, τραγουδώντας το Sycamore Trees -σε μουσική του Angelo Badalamenti- στο Twin Peaks. Μετά απ'αυτο δεν ήθελα και πολύ, ξεκίνησα να κατεβάζω πάλι Twin Peaks, βρήκα ενα compilation με την μουσική απο όλες τις ταινίες του Lynch (αλλά έχασα το link) και ξαναβλέπω πάλι απ'την αρχή ότι βρίσκω απ'αυτόν, Eraserhead, Dune, Rabbits, Lost Highway, Elephant man κλπ. Μαζί με τον Lynch θυμήθηκα (και ξεκίνησα να κατεβάζω) και έναν άλλον David, αυτός με είχε σοκάρει την πρώτη φορά αλλά μετά έγινε απο τους αγαπημένους μου, αν έχω τέτοιους, σκηνοθέτες. Ο David Cronenberg (σε άλλο post).

I got idea man
You take me for a walk
Under the sycamore trees
The dark trees that blow baby
In the dark trees that blow

And I'll see you
And you'll see me
And I'll see you in the branches that blow
In the breeze,
I'll see you in the trees
Under the sycamore trees

Δεν υπάρχουν σχόλια: